Agenturen-Steckbrief November 2021

Agenturvorstellung Select World

Agenturvorstellung Select World

Stellt euch doch mal bitte in drei Sätzen vor.

Select World bereichert nationale und internationale großen Marken aus den Bereichen Beauty, Fashion und Lifestyle, die weltweit zu den Besten ihrer Klasse gehören. Für sie entwickeln wir Markenkommunikation & 360° Markenkonzepte. Für unser internationales Team suchen wir nun Dich, um uns dabei zu unterstützen.

 

Für welche Kunden arbeitet ihr?

Miele, Dermapharm, Wella Retail und Wella Professionals, Pantene, Galeria u.v.m.

 

Was ist bei euch anders als bei anderen Agenturen?

Wir bieten unseren Mitarbeitern die Möglichkeit teilweise im Homeoffice zu arbeiten, auch nach der Pandemie. Außerdem gibt es eine Homeofficepauschale zu jedem Gehalt. Und falls es die andere Agenturen nicht anbieten: Bei uns werden immer noch Feste gefeiert!

 

Warum sollte man bei und mit euch arbeiten wollen?

  • Weil dich unsere Kunden interessieren
  • Weil du an deinem Geburtstag frei hast
  • Weil dein englisch hier nicht einrostet, da es dich hier viel umgibt
  • Weil wir manchmal unsere Mitarbeiter überraschen und freie Tage verschenken
  • Weil wir ein eng verbundenes, internationales Team haben

 

Wo findet man euch im Web?

https://selectworld.com

 

In welchen der vier STELL-MICH-EIN-Disziplinen (Beratung, Design, Text, Social Media) sucht ihr primär Verstärkung?

  • Beratung
  • Text
  • Digitale Kreative im Art Bereich
  • Strategie

 

Bitte gebt je offener Vakanz eine detaillierte Jobbeschreibung an. Um welche Aufgaben geht es? Und welche Qualifikationen erwartet ihr von den Bewerber*innen?

Junior Account Manager (m/w/d)

Das bringst du mit

  • Du hast eine abgeschlossene Ausbildung oder Studium
  • Du hast eine ausgeprägte Kunden- und Dienstleistungsorientierung
  • Bist sehr gut organisiert, strukturiert und verantwortungsbewusst
  • Du hast mindestens ein Jahr Berufserfahrung in einer Agentur sammeln können
  • Du hast gute Kenntnisse in allen MS-Office-Programmen
  • Du bringst sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift mit

Aufgaben

  • Die Unterstützung der Content-Entwicklung: TVC, Print, Digital und SoMe
  • Hilfe beim Projektmanagement: von Statusreports und Timings bis zur Budgetüberwachung
  • Du koordinierst die Kommunikation zwischen Agentur und Kunden und bereitest Präsentationen vor und nach

Unser Angebot

  • Aufregende Brands, die das Potenzial haben dich und die Agentur auf eine neue Ebene zu bringen
  • Raum dich zum Profi zu entwickeln, und deine eigenen Erwartungen an Dich selbst zu übertreffen
  • Ein eng verbundenes, internationales Team
  • Projekte, die es uns ermöglichen, die Form zu durchbrechen und Grenzen zu überschreiten

Kennst du das
STELL-MICH-EIN Event?

STELL-MICH-EIN Event Banner

 

Creative Concept (m/w/d

Required profile:

  • 5+ years in a creative agency and solid digital experience
  • Superior writing skills in German and English
  • Excellent portfolio of work that demonstrates strong conceptual skills and innovative ways of engaging consumers across multiple touchpoints
  • Curiosity, love of trends, desire to transform ideas into tangible digital assets
  • Ability to balance and manage various projects with varying timelines
  • Acute awareness of the little things
  • Ability to admit to the fact that the answer just might be a 20” TVC

Job Profile:

  • Generate, develop and articulate core creative, digitally centric campaign concepts
  • Write solid, intelligent, brand-appropriate pieces fitting to a variety of touchpoints, formats and audiences
  • Contribute strategically to the long-term vision of the brand
  • Question briefings from an analytical standpoint to establish a soundproof basis for ideation
  • Think beyond copy – rather in products and how unexpected creative solutions can answer a client’s needs
  • Facilitate internal collaboration and brainstorming
  • Identify opportunities to generate work with clients beyond already-contracted activities
  • Create and give presentations in English (i.e. in PPT, keynote, other) that do justice to the creative ideas generated with the team
  • Support and challenge your peers
  • Forge new pathways by embracing newness

 

Junior Art Direction – Digital / Social

Required profile:
· 1-2 years of experience as an art director working in a creative environment developing holistic campaigns; alternatively, two internships and proof of hands-on involvement

  • Examples of multi-channel campaign thinking
  • Passion for and knowledge of the possibilities of advertising on Facebook, Instagram, YouTube, TikTok and other relevant social channels
  • Ingrained understanding of the principles of UI/UX
  • Substantial experience of the programs needed to bring holistic campaigns to life (i.e. photoshop, After Effects, Premiere, Sketch, etc.)
  • Unending curiosity and thirst for knowledge
  • Love for branding combined with an understanding of the anatomy of digital technologies
  • Strong organizational skills
  • Solid English skills, both written and verbal

Job profile:
· You will support your team in crafting and executing 360° campaign concepts· From the big idea to the very last detail, you will create premium level advertising and content for every phase of the consumer journey

  • You love creating mock-ups and (interactive) prototy- pes, because you know they help you sell amazing ideas and prove to the client that you know your stuff
  • Bumper, canvas, carousel, story, banner – they’re all formats you know by heart, and you know how to integ rate them into the consumer journey
  • You’re always prepared to lend a hand or learn a new skill to help out every step of the way – from creating the big idea, to preparing a production to delivering the final asset.

 

Junior Strategic Planner (m/f/d)

Required Profile:

  • Successfully completed academic studies in the area of marketing, communication, psychology or sociology
  • First experiences in strategic planning in a communication, media and/or digital environment.
  • Very good English language skills with the ability to brief, present and advise in English and German
  • Good knowledge of digital communications and experience with the right creative approaches for digital
  • Passion and curiosity for societal trends, communication, media and latest social media campaigns
  • Hands on mentality and the will to drive the project at hand to new heights
  • Passion and motivation to deep dive into people’s minds and markets to unearth new nuggets
  • Ideally first experiences in running social media campaigns (e. g. LinkedIn, Instagram etc.) and the ability to generate and understand reporting’s to define a roadmap for future optimization
  • Flexible, analytical, and creative thinking, connected with the skill to work independently in a challenging environment
  • Excellent PowerPoint skills

Job Profile:

  • Monitor the competitive landscape and draw conclusions for our brands
  • Generate thought-provoking insights and identify relevant trends
  • Writing inspiring creative briefs and creative springboards
  • Liaise with other planners, account managers, copywriters and art directors to create feasible communication plans, campaign architectures and costumer journeys.
  • Create analysis of brands, markets, categories, consumer and brand positionings etc.
  • Support the planning team in setting up strategic and creative workshops
  • Keep a sharp watch on what the competition is doing and translate the newest trends into ideas for the brands we work on
  • Key contact person for Select World’s social media channels (Instagram, Facebook, LinkedIn) with the responsibility to plan postings, implement campaigns and create reporting’s.
  • Support in the development of global and national communication strategies and campaigns

 

Was ist euch beim Kennenlernen von Bewerber*innen besonders wichtig?

Neben den gefragten Skills, müssen sie menschlich zu uns passen und authentisch sein.

 

Bitte vervollständigt diese drei Aussagen:

Home Office ist im Vergleich zum Büroalltag … eine willkommene, herbeigesehnte Alternative. Ob die zu jedem passt, darf bei uns selber entschieden werden.

Unser Agentur-Team ist …international und die Frauenquote haben wir locker geknackt.

Auf das digitale STELL-MICH-EIN … sind wir sehr gespannt und freuen uns auf eure Präsentationen, digitaler Art.

Artikel teilen

Cover Image for Christoph Schmidt
Autor

Christoph Schmidt

christoph.schmidt@scmonline.de

Christoph Schmidt arbeitet als Projektmanager und Redakteur für das STELL-MICH-EIN.